Голямо състезание

ДДС и МИТО от 1.7.2021 - купувач

От 1.7.2021., поради новото законодателство на ЕС ще настъпят промени в митническите и данъчните правила за пратки, изпратени от трети държави до клиенти в Европейския съюз. Като част от Политиката за гарантиране на удовлетвореността на клиентите коригираме нашите процеси, така че и въпреки тези промени, комфортът при пазаруване да остане възможно най-висок.

В тази статия ще разберете какво означават тези промени за вас и как да постъпите в случай, че сте контактувани от пощата/митническата агенция с искане за попълване на информацията за пратката. Ако се нуждаете от конкретна помощ, можете да се свържете с нашето обслужване на клиенти.

ДДС - Всички пратки от трети страни вече подлежат на ДДС. За пратки до 150 евро, нашата платформа Marketplace в режимът IOSS ще го направи вместо вас. Поради тази причина е важно да предоставите информация (най-често на Български пощи), че ДДС вече е платен от платформата IOSS под регистрационен номер IM2030000017. Съобщението на този номер показва, че ДДС по пратката вече е платен. Ако превозвачът на IOSS не знае номера на нашата платформа, ДДС ще ви бъде начислен в два екземпляра. Всички търговци от трети държави, участващи в marketplace платформата са инструктирани за необходимостта да предоставят IOSS номер в данните, предоставени на международни превозвачи. Необходимите данни обаче може понякога да липсват, понеже системата е нова и трябва да се довършат много неща преди да проработи без проблеми. В същото време всички продавачи са длъжни да предоставят за всяка пратка митническа декларация CN22 и етикет, информиращ за плащането на ДДС в режима IOSS.

ДДС - Новите правила изискват митническо оформяне за всички пратки. Ако от спедитора бъдете помолени да попълните информацията, необходима за митническата процедура, направете го незабавно и приложете фактурата, издадена от продавача. Можете да я намерите във вашия потребителски акаунт. ДДС е безплатно за пратки до € 150.

За пратки на стойност над 150€ митницата ще измери МИТО и ДДС в определената стойност на купуващия.

Също така бихме искали да предупредим всички купувачи, че с представителство при митническата процедура разходи могат да възникнат и в режима IOSS, когато ДДС се плаща от платформата.

В случай, че превозвачът (или митницата) Ви таксува МИТО, ДДС и такси за представителство пред митницата, моля, свържете се с нашето обслужване на клиенти и поискайте информация за възможността за възстановяване / обезщетение от продавача.

Официална информация ще намерите и ТУК.

Забележка! - Ако данните не са попълнени от превозвача, възможно е пратката изобщо да не бъде доставена или ще ви бъде наложен дублиран ДДС, който може да бъде определен според статистическите стойности.



Български пощи

Повече информация за новините ще намерите ТУК.

Възможно е Българските пощи да поискат да попълните формуляри и да предоставите допълнителна информация за пратката или документите (фактура, пълномощно ...). Необходимо е да попълните и документирате всичко. Ако Българскатите пощи поискат да платите ДДС, МИТО или други такси, платете ги и попитайте обслужването на клиенти за опции как може да ви бъдат възтановени тези парични средства.

Формулярът може да изглежда така:



Декларация РПСМ